21 Ekim 2014 Salı

çocuklarla uçak yolculuğu /air travel with kids

Sevgili dostlar,

Uçak yolculuklarının uzun olanları hele de çocuklarla birlikte uzun olanları bol sabır gerektiren yolculuklardan biri.

Bizim belki ailecek gittiğimiz 10. uçak yolculuğu olabilir fakat ilk defa bu kadar uzun olan (10-11 saat) bir yolculukla karşılaştık. 3.5 yaşındaki ayşe ve 9 aylık tarık ile birlikte maceraya başlıyoruuuz..

Uçağın kalkmasına 2 saat kala havaalanına geçip uzun süren pasaport, vize vb. işlemler ve İstanbul Atatürk Havalimanında uzun uzun süren güvenlik aramaları, efendim bilgisayarı çıkar, ayakkabını çıkar artık çok sıkılarak yeter binelim artık şu uçağa dedirtti..

Tam bagajları yerleştirecekken bagaj ağırlığını (32 kg) aşmamızdan kaynaklanan sorun sebebiyle yeni bir bavul almak zorunda kaldık. Tabi havaalanından alınan eşyaların fiyatlarını biliyorsanız 2 katı fiyata bir bavul alarak kazıklandık:(


havaalanındabeklerken oğluşumm
Neyse hayırlısı olsun mantığıyla uçağa bindiğimizde uçak rotasyonu vb. sebeplerle 2 saate yakın uçağın içinde oturarak geçirdik. Bu bugüne özel bir durum değildi sanırım ki dönerken de aynı durumu yaşadık.

Tabi kızımın hiç bitmeyen "anne niye bekleyip duruyoruz, şimdi nolcak, herkes niye oturuyor, sıkıldım" sorularına devamlı muhatap olmak zorunda kaldık.. Ve sonunda uçağımız kalktı giderken çok sallandı nedense. Uçak korkum olmamasına rağmen ben bile korktum. Ama dönerken gayet güzeldi ve süre yarım saat daha az sürdü:) Yanımdaki yozgatlı bir adamın "dönerken yokuş aşağı indiği için kısa sürüyor demesi" beni çok güldürdü:))

İlk 2 saat bizim çocuklar hep sakin oluyorlar. Sonra uçaktaki tüm çocuklardan yavaş yavaş sesler mırıldanmalar geliyor. 4 saatin sonunda ise tam bir cümbüş hep birlikte ağlayan çocuk sesleriiiii:))

Allahtan benim bebeklerim bu durumlara alışkın olduğundanmı desem yoksa dirençli çocuklarmı desem maşallah gayet iyiydiler. Dönerken yine yanımızdaki yozgatlı adamın "direndi çocuklar direndi" demesi çok yerindeydi..:))


uçağımız yolun yarısında
Uçakta verilen çorap, terlik vb. malzemeler çok işe yaradı. ayrıca tv kulaklık gibi eğlence araçları kızım için çok iyi oldu. Film izlemese de çizgifilm izledi. oğlum ise biberon ve mama almayan bir çocuk olduğu için bol bol emzirmek zorunda kaldım. Tabi bu çocuğun kulağının kapanmaması vb. durumlar için çok iyi lakin ben perişan oldum diyebilirim..Ve hiç uyumadı desem yeridir. Tüm uçak boyunca bizde onun yüzünden uyuyamadık ama ses etmemesinden dolayı şükrettik..

Kızımın ikide bir tuvalete gitcem deyip beni kaldırması tüm uçaktaki çocukların yürümesi, oynaması, çığlıklar ve tabi diğerlerinin bu yüzden uyuyamaması gergin anlardan bazıları..

New York J.F. Kennedy havaalanına indiğimizde ben yolunmuş kedi gibiydim her tarafım kaymıştı:)) Çok şükür yarabbi deyip 11 saati tamamladık.. 

bavullarla havaalanına girerken 
Tavsiyem sizlere yanınızda mutlaka çikolata eğlence oyunları vb. getirmeniz. Tabi THY veriyor oyun boya vb. şeyler ama yinede sıkılıyorlar. THY nın yemekleri gerçekten çok güzel.. Bebek yemeği istemeyi unutmayın bazen bikaç kere söylemek zorunda kalıyorsunuz. Ayrıca battaniye ve yastıklardan da girer girmez 3-4 tane alın çünkü çok lazım oluyor.. Klimaları çok açıyorlar ve koltuklar çok dar olmasada 11 saat çok konforsuz oluyor..

Birde orta bölmenin en önünden bir yer ayırırsanız bebekli yolcular için beşik takıyorlar ve süüüperr oluyor. Lakin bebeğin ağırlığı en fazla 11 kg olmalı. Hostes çocuğun kilosunu sorduğunda benim düştüğüm hataya düşüp ağzınızdan 13-14 kg vardır diye bir yanlış yapmayın:d Meğer çocuk 11 kiloymuş ama ben bilmiyormuşum ve bütün yolculuk boyu 11 kilo bebeği kucağımda taşıdım:(( Tabi hiç uyumadı beşik olsada yatmazdıı ama neyse...

Sizlere çocuklarınızla bol konforlu bir yolculuk diliyorum sevgili anneler..

Tüm resimler bana aittir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder